Thursday, April 5, 2018

Zuidelijke Flarden 3


als ik te lang niets hoef,
is alles de schaduw van liefde
de jongelingen in de portiek
hoe ik van drie zinnen
een kort verhaal maak

zijn wilde haar en hoe hij
over zijn baard wrijft
lijkt op
nieuwe nachten,
ongestreken lakens
ik verkies de logeerkamer
en hij zegt
ik ben doodop
en gaapt nog eens

toen na een tijdje bleek
dat ik zou blijven, vouwde ik
je t shirts en vulde
de keukenkastjes aan

zo begon ik in je ruimte
te bestaan
ook als ik er niet was

de planten kregen te veel water
en de koffie was nooit op
als je thuiskwam in je huis
-wat al je thuis was,
nu een beetje bezet-
zocht je me voor de zoen
die wachtte op de bank, ik was
niet thuis, noch onderweg
maar naast jou even
in verwachting
zoals bij een halte
de tijd verlengt in staren

Uit: Vertekend Leven, 2018



No comments:

Post a Comment